RSS

Supa de roslinte

13 Iul

Este o supa fresh, de vara, care se serveste pe loc.

Ingredientele vedeta sunt rosiile si lintea (de aici am inventat denumirea de roslinte).

Este o supa combinata, in sensul ca folosim si focul, dar si cuptorul. Mai exact:

– 300 de grame de linte rosie cu bob rotund (nu plat) se hidrateaza cateva ore (sau chiar peste noapte, in functie de cat de uscata este). Eu am folosit linte din 2013, deci foarte proaspata si nu a fost nevoie de hidratare decat cateva ore. Dupa hidratare se fierbe cu 1 litru de apa circa 15-20 de minute.

– 4 rosii dulci, 1 ardei gras, o ceapa rosie, 3 cepe albe mici, 2-3 catei de usturoi se taie mai marunt, se trag pe tepuse de frigarui si se coc in cuptorul preincalzit la 180 de grade aproximativ 15 minute. Pe fundul tavii mai punem o ceasca de apa filtrata.

*Dupa coacere, rosiile se curata de pielita.

Din vasul in care a fiert lintea scurgem 3 sferturi din apa intr-o cana. Cu prioritate folosim apa din tava in care au copt legumele, pentru ca este mult mai aromata. Daca este nevoie, pentru a subtia supa, ulterior putem folosi si apa din cana.

Se unesc legumele cu lintea si cu apa aromata si se condimenteaza, dupa preferinte.

Eu am folosit: sare, piper, zeama de lamaie, coriandru macinat, ghimbir pudra, busuioc, oregano, boia dulce. Peste supa din bol am presarat si putin cumin, aka chimion (total diferit de chimen). Nu am folosit ulei.

Chimionul are un miros dificil. Este genul de condiment pe care il iubesti sau il urasti din prima. Mie imi place mult cum schimba gustul lintei si il mai folosesc si la pateul de naut. Daca serviti si altor persoane supa, nu va recomand condimentarea cu chimion. Lasati-i sa aleaga daca il folosesc sau nu 🙂

supa de linte si rosii

Proprietati nutritive:

* LINTEA este sursa vegetala de proteina si contine vitamina B (in special acid folic), vitamina E, A, C, K, fier, zinc, cupru, magneziu, seleniu, dar si de calciu, fosfor sau sodiu.

* ROSIILE, pe langa faptul ca sunt aliatul de baza in curele de slabire, contin potasiu, fosfor, magneziu, fier (necesare pentru buna functionare a activitatii nervilor si muschilor) si de asemenea acid folic.

Spre deosebire de alte fructe si legume, al caror continut nutritiv se reduce atunci cand sunt tratate termic (cum ar fi distrugerea cantitatii de vitamina C), in cazul rosiilor, in urma acestui proces, se pastreaza proprietatile lor antioxidante si are loc cresterea concentratiei de licopen (un antioxidant puternic).

Sunt curioasa cum va place supa mea 🙂

Nota:

Am postat aceasta reteta la propunerea Anei, de la www.blogculegume.ro, care luna aceasta gazduieste Provocarea Dulce Romanie.

Daca aveti vreo reteta preferata, cu legume si fructe de sezon, nu ezitati si trimiteti-o Anei. Detalii in link-uri.

Multumesc Ana 🙂

 
3 comentarii

Scris de pe 13/07/2013 în Bunatati vegane

 

Etichete: ,

3 răspunsuri la „Supa de roslinte

  1. Diana

    01/08/2013 at 11:48

    Si uite-asa am mai descoperit o reteta de supa de rosii de incercat. 😉 Si pentru ca iti plac rosiile, te invit si eu la provocarea acestei luni cu arome de vara, de vacanta .

     
    • netaddicted

      01/08/2013 at 15:40

      Multumesc! Particip :))

       

Lasă un răspuns

 
